Wednesday, January 27, 2010

Lets Meet Some of the Children in Fadiobougou!!!!

Relevons quelques-uns des enfants de Fadiobougou!!

My name is Doussou Samake, I am 12 years old and in 6th grade.

Moussa Samake is my cousin. I have 2 brothers and 1 sister. We have pet cows.

I also get up at 7am to get ready for school and I eat porridge for breakfast. As my chore, each day I have to draw water from the well.

My favorite subject in school is grammer and after school I like to jump rope with my friends. My least favorite subjects are spelling and French.

When I grow up I want to be a judge in a court house.

I am the only child in my family going to school because everyone else is working on our family farm.

Je m'appelle Doussou Samake, j'ai 12 ans et je suis dans le 6e.

Moussa Samaké est mon cousin. J'ai 2 frères et 1 sœur. Nous avons des vaches.

Je me lève à 7h pour se préparer pour l'école et je mange la bouillie. Comme ma tâche, chaque jour je dois chercher de l'eau du puits.

Ma matière préférée à l'école est la grammaire et après l'école, j'aime sauter à la corde avec mes amis. Les sujets que je n'aime pas beaucoup qui sont les orthographe et de français.

Quand je serai grand, je veux devenir juge dans un tribunal.

Je suis le seul enfant de ma famille qui va à l'école parce que les autres, ils travaillent sur notre ferme familiale.

No comments:

Post a Comment